Husrenovering



Efter ett par års vila med huset, har jag fått ett tok ryck och börjat renover mitt hus invändigt.

En kort historia om ett lyckat/misslyckat husköp!

Jag köpte ett hus som var i sämre skick än jag nånsin kunnat tro.

Innan jag kunde flytta in fick jag renovera toaletten, då halva var upprutten.

Efter typ en månad i hust regnade det i vardagsrummet, så då var det bara att byta underbrädor och två takstolar samt nytt tak på kåken.

Sen på vintern fick jag upp temperaturen till +13 dvs. svain kallt, då bytte jag fönster, sen rasade grunden in, så då fick jag mura upp tre av fyra väggar och ny kantbalk då halva huset försvunnit ner i blålera.

Efter det så började jag brädfodra huset, och som en överasking fick jag byta bräder och reglar på en sida ända in till inneväggen, då halva huset var uppruttet.
Där imelan fick jag också mura skorstenen invändigt, då det var skiljeväggsfel.

Sen har jag börjat renovera invändigt i mitt lustiga hus:) varje rum är så snett att man måste riva upp golvet och sala upp golvet, sala ner taket och väggar.
Snart är övervåningen i toppskick, sen ska jag å niclas gå på att byta kök, och lägga nytt golv på hela nedervåningen.

Jag kommer lägga ut bilder på renoveringen inom kort, då jag inte har dom på denna dator jag skriver ifrån.

Man possitiv är jag ändå:) ska ju förhoppningsvis få kåken såld och flytta:)

P

Kommentarer
Postat av: Catrine

Ja fram me lite bilder nu,,man bli ju nyfiken juuuu!!!!

2010-01-13 @ 18:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0